Kerstgroet 2015 uit Siem Reap Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van cees en mia senten - WaarBenJij.nu Kerstgroet 2015 uit Siem Reap Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van cees en mia senten - WaarBenJij.nu

Kerstgroet 2015 uit Siem Reap Cambodja

Blijf op de hoogte en volg cees en mia

24 December 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve Mensen,

Het is alweer het derde jaar dat wij "in den vreemden "Kerst beleven. Kerst vieren is nl. in Cambodja niet het toepasselijke woord. In dit voornamelijk Boedhistische land is deze Christelijke viering een "ver van hun bed"-show. Omdat Siem Reap een plaats is waar veel Westerse toeristen komen, pakken vooral de grote hotels uit met potsierlijke verlichting en uit de toon vallende Kerstattributen, waar de Cambodjanen zich in de avonduren aan komen vergapen. Er worden dan ook talloze foto's gemaakt. Maar tijdens de kerstdagen gaat het gewone leven hier door....Cees moet dan ook 1e en 2e Kerstdag gewoon werken ! Omdat ik ( Mia ) toevallig werkzaam ben op een NGO, opgezet door een Duitse , ook gepensioneerde , dame die wél hecht aan Weihnachtsferien ben ik vrij!!
Ik prijs mij overigens gelukkig, dat ik ook dit jaar weer niet hoef na te denken over Kerstmenu's , kerstinkopen , wel of niet een kunst-kerstboom en wie nodigen we uit voor de kerstdis !!

  • 24 December 2015 - 10:15

    Gera:

    Lieve Cees en Mia,

    Wat fijn om weer wat van jullie te horen! Heerlijk dat je vrij bent Mia. Lukt het jou om een paar dagen (vrijwel) niets te doen??? In elk geval wens ik jullie mooie warme en liefdevolle dagen toe en dat geldt natuurlijk niet alleen voor de kerstdagen maar voor alle dagen van het jaar xxxx

    Veel liefs,
    Gera

  • 26 December 2015 - 11:37

    Caty :

    Wij vieren Kerst met lente-achtige temperaturen, vandaag 14 grdn. Zaterdag de Oliebollencross + nieuwjaarsreceptie in nieuwe vorm! We zullen een glaasje op jullie heffen. Mispelgaarde is oké. Veel plezier, liefs Willem en Caty

  • 27 December 2015 - 21:14

    Barry Faas:

    Hoef je die kerstkilootjes er ook niet af te lopen :-)

    Veel plezier, groetjes Barry.

  • 29 December 2015 - 12:55

    BobVijfvinkel:

    Hoi Mia en Cees,

    De kerstdagen zijn voorbij, het opgespaarde vet moet weer verbrand worden. Ik had kerstcadeautjes voor jullie gekocht, maar ja jullie kwamen ze niet ophalen. Dus het west-Vletener bier heb ik maar opgedronken en de fles rode wijn heeft Tineke zich over ontfermd. Ik beloof jullie dat ik deze dingen weer aanschaf als je terug bent. We toasten op jullie 1 Januari om 00.00 uur.
    Groeten,Tineke en Bob

  • 30 December 2015 - 14:13

    Mia En Peter Vinken:

    Mia en Cees, een heel fijne jaarwisseling van ons beide.

  • 03 Januari 2016 - 15:36

    Lilian En Ivo De Grauw:

    Hallo Cees en Mia!

    Ik vond in mijn mailbox weer een update van jullie. Wat leuk dat jullie daar weer zitten!!!
    Het haalt herinneringen op van een onvergetelijke periode die we daar in Cambodja gehad hebben. Doe iedereen de groeten daar! Het is te laat om goede feestdagen te wensen, maar heel veel succes en plezier daar de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

cees en mia

cees en mia senten in seam reap

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 13567

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 23 Maart 2014

avontuur in siem reap

16 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: